H.S.V. PEY BOKAAL

Zondag, 18 juni 2023

Op zaterdag 10 juni jl. stond de 4e wedstrijd van H.S.V. Pey e.o. op het programma, deze was in eerste instantie gepland aan de Bunkerhaven op de Maas in Maasbracht, maar vanwege de extreme begroeiing aan de oevers, werd hij verplaatst naar de Halve Maanweg nabij de brug van Roosteren. In deze wedstrijd werd tevens gevist om de H.S.V.-bokaal. Door de verwachte warme weeromstandigheden (30 graden C) werd er besloten om de wedstrijd eerder te laten beginnen. Bij de loting was de kop- en staartpositie voor de heren Ger Havens en Pierre Golsteijn. Vanaf de start werden de eerste vissen gevangen, het merendeel ving grondels. Enkelen wisten grote voorns te vangen, het Julianakanaal is voor deze laatsten een specialiteit. Bij de weging werd de derde plaatst gedeeld door Jos Vaessen en Pierre Golsteijn met een gelijk gewicht van 1.320 gram, de 2e plaatst werd ingenomen door Heinz Coonen met 3.220 gram. De 1e plaats was voor de 3e keer op rij voor Leo Veugelers met een gewicht van 4.210 gram, hij mag zich dit jaar winnaar noemen van de H.S.V. bokaal 2023.