1e COMPETITIEWEDSTRIJD

Zondag, 30 april 2023

Op zaterdag 26 april jl. werd aan de Berghaven te Schipperskerk de 1e competitiewedstrijd van een reeks van 10 gevist. In deze wedstrijd werd er tevens gevist om de Peulen Timmerwerken bokaal. De loting bepaalde dat Jan Schoenmakers en Bert Lemmens plaats mochten nemen op de kop- en staartpositie. Vreugdevol was het om te mogen constateren dat wij met 18 wedstrijdvissers present waren. Na een voorzichtige start in het eerste gedeelte van de wedstrijd, werd het tweede gedeelte uitzonderlijk goed. Het begon met de vangst van een grote brasem door Bert Reyinz van maar liefst 2.900 gram. Een mooi opstapje voor een eventuele overwinning, doch Leo Veugelers liet zich niet onbetuigd, in het laatste gedeelte van de wedstrijd ving hij constant grote voorns. De weegschaal bepaalde uiteindelijk wie met de overwinning ging strijken. Overigens mochten we deze morgen grotendeels vissen op het privéterrein van Bob van Tienen aan de grote loods. De uitslag was als volgt: op de 3e plaats eindigde Heinz Coonen met een gewicht van 3.220 gram, de tweede plaats was voor Leo Veugelers met 4.630 gram. De verdienstelijk winnaar werd Bert Reyinz met 5.015 gram. Bert is daarbij voor één jaar de trotse bezitter van de Peulen Timmerwerken bokaal.