BESTUURSWEDSTRIJD

Zaterdag, 3 september 2022

Op vrijdag 2 september jl. werd de traditionele bestuurswedstrijd gevist aan het kanaal Wessem-Nederweert boven de sluis van Panheel. Bij winderige weersomstandigheden werd er geloot om de felbegeerde kop- en staartpositie, welke ten deel viel aan Hub Jongen en Piet Cleven. Het was een wedstrijd met weinig vangsten met voornamelijk voorns roofblei en grondels. In het tweede gedeelte van de wedstrijd was de wind volop aanwezig zodat het erg moeilijk werd om nog vis te vangen. In tegenstelling tot vorig jaar lukte het Bet Dijcks dit keer wel om enkele vissen te vangen. Bij de weging was het Hub Jongen die met een gewicht van 1.360 gram op de 3e plaats eindigde. De 2e plaats was voor Piet Cleven met een gewicht van 1.605 gram. De winnaar werd Ger van Gisteren met een gewicht van 1.780 gram. Een aantal toeschouwers was nieuwsgierig naar de viskwaliteiten van het bestuur, doch vanwege de weersomstandigheden liet dit te wensen over.