H.S.V. PEY BOKAAL

Zondag, 3 juli 2022

Op zaterdag 2 juli jl. werd de 4e wedstrijd gevist aan het kanaal Wessem-Nederweert aan de sluis te Panheel. Bij prachtige weersomstandigheden werd er eerst een toast uitgebracht op de jarigen Jos van Cruchten en Bert Dijcks. Daarna werd er geloot om de begeerde staart- en koppositie. De gelukkigen waren Leo Veugelers en Jan Schoenmakers. Over het algemeen waren de vangsten aan de magere kant, op de staart van het parcours viel en enigszins mee. Enkelen wisten toch nog enkele voorns te vangen. De grote uitschieter deze morgen was Jan Schoenmakers, die halverwege de wedstrijd een grote brasem ving. Jan maar aan aan roepen naar de vis bij het inhalen "Kom maar bij pappie". Geweldig voor hem met dit prachtige resultaat, hetgeen hem uiteraard door iedereen werd gegund. Bij de weging was het Leo Veugelers die op de 3e plaats eindigde met 1.290 gram. Op de 2e plaats eindigde Jan Schoenmakers met 1.365 gram, slecht 10 gram minder dan Heinz Coonen die met 1.375 gram winnaar werd van deze wedstrijd. Jan Schoenmakers verbeterde met deze vangst het gewicht van de zwaartste vis tot 1.360 gram.