PEULEN TIMMERWERKEN BOKAAL

Zaterdag, 21 mei 2022

Op zaterdag 21 mei jl. werd de 1e wedstrijd gevist van het nieuwe hengelseizoen. In deze wedstrijd werd er tevens gestreden om de Peulen Timmerwerken bokaal. Marcel Wackers en Jos van Cruchten namen bezit van de kop- en staartpositie. Bij wisselende weersomstandigheden met in het eerste gedeelte van de wedstrijd een stevige bries liet het visvolk het over het algemeen afweten. Zelfs de grondels lieten gaven niet thuis.. In het tweede gedeelte brak de zon door en was het aangenaam vertoeven aan het water. Bij de weging was het Jos Vaessen die op de 3e plaats eindigde met 985 gram, de tweede plaats was voor Heinz Coonen met 1.095 gram. De winnaar werd Leo Veugelers met 5.075 gram. Opmerkelijk was het gegeven dat de weegploeg werd verrast door Jan Schoenmakers. Jan vertelde dat hij slechts 1 "grote" vis had gevangen, doch toen het leefnet uit het water werd gehaald bleken er 2 "vissen" te zijn. Bij een nadere inspectie bleek er eentje een chat te zijn. Jan vertelde dat zijn grote vis deze in de bek had.