5e COMPETITIEWEDSTRIJD

Zaterdag, 17 juli 2021

Op zaterdag 17 juli jl. werd aan het Julianakanaal nabij de brug van Roosteren gevist op een stilstaand kanaal vanwege de dijkdoorbraak bij Meerssen, geen scheepvaart hetgeen uniek genoemd mag worden. De loting bracht Jos Vaessen op de koppositie en Leo Veugelers op de staart. Halverwege de wedstrijd was het duidelijk dat het visvolk er weinig zin in had, alleen de grondels profiteerden. Sporadisch werd er een voorn gevangen, uiteindelijk waren er dat een vijftal bij alle deelnemers. Aangezien iedereen grondels in het leefnet telde, was het bij de weging toch spannend wie op het podium zou eindigen. Op de 3e plaats eindigde Ger van Gisteren met een gewicht van 1.625 gram, de 2e plaats was voor Leo Veugelers met 1.965 gram. De verdiende winnaar van deze wedstrijd werd Bert Lemmens met een gewicht van 2.340 gram.