PIERRE STIJNEN BOKAAL

Zondag, 13 juni 2021

Op zaterdag 12 juni jl. werd de tweede wedstrijd gevist aan de Berghaven te Schipperskerk. Bij iets mildere temperaturen werd geloot om de felbegeerde kop- en staartpositie. Opnieuw was Jan Schoenmakers een van de gelukkigen voor de kopplaats en de staartpositie viel in handen van Ger Havens. Het visvolk had er deze morgen zeker gelet op de eerste helft van de wedstrijd geen zin in, doch in het tweede gedeelte werden er vooral in het laatste gedeelte van het parcours de nodige voorns en baarzen gevangen. De grootse pechvogels deze morgen waren Ger van Gisteren en Piet Cleven die beiden een zware vis verspeelden. Ger Havens presteerde het om een tweetal gevangen baarzen via een luchtbrug in het leefnet te krijgen. E.e.a. was een gevolg van het feit dat de oever bezaaid was met fonteinkruid, waardoor het moeilijk was om een vis op de juiste wijze binnen te halen. Bij de weging was het verrassend dat de goed vissende Ger Havens beslag legde op de 3e plaats met een gewicht van 1.060 gram. Op de tweede plaats eindigde Heinz Coonen, die zich knap herstelde van een off-day vorige week, met een gewicht van 1.850 gram. In navolging van vorige week was het wederom Leo Veugelers die de overwinning voor zijn rekening nam met een gewicht van 5.025 gram. Tevens kan voor één jaar de Pierre Stijnen Bokaal worden toegevoegd aan zijn talrijke prijzenkast.