PIERRE BOUMANS-BOKAAL

Zaterdag, 5 juni 2021

Op zaterdag 5 juni jl. mocht er de eerste keer gevist worden na een langdurige stilte. Wederom een groot aantal deelnemers waren aanwezig voor de loting aan het Julianakanaal nabij de brug van Illikhoven. In deze wedstrijd werd tevens gevist om de Pierre Boumans bokaal. Jos Joris en Jan Schoenmakers namen bezit van de kop- en staartpositie. Vanaf het beginsignaal werd de ene na de andere grondel gevangen, andere vissen werden sporadisch gevangen in het eerste gedeelte van de wedstrijd. In het tweede gedeelte waren er enkele vissers die toch een aantal voorns en baarzen wisten te vangen, Pierre Golsteijn ving een grote baars, hetgeen hem de grootste moeite kostte om hem in het leefnet te krijgen. Bij de weging was het Jos Vaessen die op de 3e plaats eindigde met een gewicht van 1.680 gram. Op de tweede plaats eindige Marcel Wackers met een gewicht van 2.980 gram. De verdienstelijk winnaar werd Leo Veugelers met een gewicht van 5.305 gram, Leo mag zich voor één jaar de trotse bezitter van De Pierre Boumans bokaal noemen.