WIM RAMAKERS-BOKAAL

Zondag, 23 augustus 2020

Op zaterdag 22 augustus jl. werd de 5e wedstrijd van de competitie gevist aan het Julianakanaal nabij de loskade te Echt. In deze wedstrijd werd er tevens gevist om de Wim Ramakers-bokaal, welke geschonken is door mevr. Ramakers-Hoex. Op een zeer winderig parcours werd er geloot om de kop- en staartpositie, de gelukkigen waren Pierre Nelissen en Marcel Wackers. Er werd wederom hoopvol begonnen, hetgeen echter door de stevige bries tegen viel. Heinz Coonen en Ger van Gisteren waren de pechvogels vanwege een breuk in een hengeldeel. Grondels werden volop gevangen, daar de overige vissoorten het lieten afweten. Leo Veugelers wist als enige hoe om te gaan met de zware omstandigheden, hij ving van meet af aan voorns. De overige deelnemers vingen sporadisch een voorn, alhoewel Jos Vaessen een eindspurt inzette, welke hem toch nog enkele voorns opleverde. Bij de weging was het de op staartpositie zittende Marcel Wackers die op de 3e plaats eindigde met een gewicht van 1.925 gram. Op de 2e plaats eindigde Jos Vaessen met een gewicht van 2.410 gram. De verdiende winnaar werd wederom Leo Veugelers met een gewicht van 5.285 gram. Leo is daarbij voor één jaar de trotse bezitter van de Wim Ramakers-bokaal. De wedstrijdvissers werden in deze wedstrijd verrast met een nieuw blauw wedstrijdshirt door de firma Gogive.