PIERRE STIJNENBOKAAL

Zondag, 2 augustus 2020

Op zaterdag 1 augustus jl. werd de 4e wedstijd van de competitie gevist op het Julianakanaal nabij de Mebin te Illikhoven. In de wedstrijd werd tevens gevist om de Pierre Stijnenbokaal. In tegenstelling tot de berichten over de te verwachten weersomstandigheden was het deze morgen een perfect weer om een hengeltje uit te gooien. Oefenstages door diverse wedstrijdvissers voorafgaand in de week hadden voor het merendeel succes opgeleverd. Deze morgen waren het wederom de grondels die de boventoon voerden, echter bij enkele vissers stonden ook de voorns op het menu. Ger van Gisteren verspeelde een zekere overwinning vanwege een lijnbreuk. Opvallend was ook deze morgen de aanwezigheid van veel roofvis nabij de voerplekken. Jan Schoenmakers ving een grote snoekbaars, doch deze telde niet mee bij de weging, hetgeen een teleurstelling voor hem was. De derde plaats was voor Heinz Coonen met een gewicht van 2.990 gram. Marcel Wackers telde een gewicht van 3.235 gram, hetgeen de tweede plaats betekende. De verdienstelijk winnaar werd Leo Veugelers met een gewicht van 4.345 gram. Leo is voor één jaar de trotse bezitter van de Pierre Stijnenbokaal.