1e COMPETITIEWEDSTRIJD 2020

Zaterdag, 13 juni 2020

Vanwege de coronaperikelen werd vandaag de 1e wedstrijd van de competitie gevist op het Julianakanaal nabij de Halve Maanweg te Roosteren. Een groot aantal deelnemers was aanwezig, waarbij een aantal nieuwe gezichten. Deze laatsten gaven tijdens de wedstrijd meteen hun visitekaartje af. Na een nacht met veel onweer en buien was het deze morgen aan het water echt genieten. Loek Emonds en Heinz Coonen namen bezit van de staart- en koppositie. In de eerste helft van de wedstrijd vielen de vangsten tegen, doch in de tweede helft werden er toch een groot aantal voorns gevangen. Het was dan ook tot het laatst spannend wie de wedstrijd in zijn voordeel zou beslissen. Bij de weging was het Heinz Coonen die beslag legde op de 3e plaats, hij was een gelukkig mens ondanks zijn koppositie met een gewicht van 3.650 gram. Op de 2e plaats eindigde de goed vissende Marcel Wackers die in de 2e helft heel sterk terug kwam met veel vangsten, uiteindelijk met een gewicht van 4.660 gram. Echter een van de vooraf genoemde topfavorieten t.w. Leo Veugelers maakte dit volledig waar. Leo telde een gewicht van 5.270 gram en werd hiermede de winnaar van deze wedstrijd.