BLOMEHOAF-BOKAAL

Zondag, 29 september 2019

Op zaterdag 28 september jl. werd de 8e wedstrijd van de competitie gevist op het Julianakanaal nabij de loskade te Echt. In deze wedstrijd werd tevens gevist om de Blomehoaf-bokaal. Bert Dijcks en Huub Jongen namen bezit van de kop- en staartpositie. Ondanks een stevige bries had het visvolkje er deze morgen veel zin in, daar vanaf het eerste beginsignaal volop vis werd gevangen. Grondels en voorns voerden de boventoon, doch ook enkele brasems belanden in het leefnet. Vooral in het midden van het parcours werd veel vis gevangen. Pierre Nelissen was de grote pechvogel deze morgen daar hij vanwege een struikelpartij in het kanaal belandde. Attente medevissers hielpen hem wederom op het droge, een nat pak was het gevolg. Huub Jongen beleefde ook een akkefietje, zijn leefnet raakte los en verdween eveneens in kanaal, echter deze wist men er nog uit te vissen, doch de aanwezige vissen hadden reeds de vrijheid gekozen. Bij de weging eindigde Har Vaessen op de 3e plaats met een gewicht van 2.630 gram en 17 vissen. De 2e plaats was voor Jos Vaessen met een gewicht van 3.575 gram 44 vissen. De winnaar werd Ger van Gisteren met een gewicht van 3.990 gram en 53 vissen. Ger is voor één jaar de trotse bezitter van de Blomehoaf-bokaal.