7e COMPETIEWEDSTRIJD

Zondag, 15 september 2019

Op zaterdag 14 september jl. werd de 7e competitiewedstrijd gevist op het Julianakanaal nabij de Mebin brug Illikhoven. De weergoden waren ons deze morgen weer gunstig gezind, windstil met een behoorlijke zon. Tijdig werd begonnen met de loting, Pierre Nelissen en Heinz Henz waren de gelukkigen voor de kop- en staartpositie. Meteen na aanvang van de wedstrijd werd er vis gevangen, zowel grondels alsook voorns en baarzen. Vooral de feederaars hadden slechts grondels in hun leefnet. Bij de vaste hengelaars stond ook voorn en baars op het menu. Enkelen verspeelden grote baarzen waaronder Ger van Gisteren die tot tweemaal een hoofdlijnbreuk had. Het tellen en wegen van de gevangen vis nam nogal veel tijd in beslag daar er maar liefst 450 grondels vielen te noteren. Op een keurige 3e plaats eindigde Bert Lemmens met 64 vissen en een gewicht van 1.400 gram, Ger Havens telde eveneens 1.400 gram echter met een minder aantal vissen. De 2e plaats was voor Heinz Henz met 34 vissen en een gewicht van 2.265 gram. De verdiende winnaar werd Jos Vaessen met 52 vissen en een gewicht van 2.855 gram.