WIM RAMAKERSBOKAAL

Zondag, 25 augustus 2019

Op zaterdag 24 augustus jl. werd de 6e competitiewedstrijd gevist op het Julianakanaal nabij de brug van Roosteren. In deze wedstrijd werd tevens gevist om de Wim Ramakers-bokaal, welke geschonken is door mevr. Ramakers-Hoex. Bij een zonovergoten morgen en windstille omstandigheden werd de loting verricht. Pierre Nelissen en Jos Vaessen waren de gelukkigen voor de kop- en de staartpositie. Van meet af aan werd er op vele stekken vis gevangen, naast grondels ook de nodige voorns. Zelfs brasem ontbrak niet in het rijtje. Iedere deelnemer telde deze morgen vis in het leefnet. Nieuweling Jan Schoenmakers had eveneens een beste dag, want hij behaalde het beste resultaat tot nu toe, hij was dan ook trots. Ger Havens was de grote pechvogel daar hij bijna zijn complete hengel zag verdwijnen in het kanaal, in een mum van tijd verdween deze naar de diepte. De weegploeg had haar handen vol aan het wegen en tellen van de gevangen vis. Piet Cleven, de laatste wedstrijden in goede doen eindigde op de 3e plaats met een gewicht van 2.100 gram en 17 vissen. De 2e plaats was voor Jos Vaessen met een gewicht van 3.275 gram en 28 vissen. De winnaar werd de uitstekend vissende Heinz Coonen met een gewicht van 4.250 gram en 43 vissen. Heinz is voor één jaar de trotse bezitter van de Wim Ramakers-bokaal.