VAKANTIE-WEDSTRIJD

Zondag, 4 augustus 2019

Op zaterdag 3 augustus jl. werd er een ingelaste vakantie-wedstrijd gevist op het kanaal nabij de Mebin bij brug Illikhoven. Bij windstil weer en een bewolkte hemel werd de loting verricht. Jos Vaessen en Ger van Gisteren waren de gelukkigen voor de kop- en staartpositie. Meteen bij de eerste inzetten werd er vis gevangen, op het menu stonden de grondels en voorns. Menige wedstrijdvisser had zo nu en dan een grote baars aan de lijn die graag toehapte wanneer er een grondeltje voor het oprapen lag. Echter deze baarzen lukten het steeds om de vrijheid te kiezen. Halverwege de wedstrijd werd er een "drinkpauze" ingelast met enkele hapjes, hetgeen goed in de smaak viel. Na deze pauze werd er niet meer zoveel gevangen als in de eerste periode. Bij de weging was het Piet Cleven die met kop en schouders met gewicht boven iedereen utstak. Ook na twee keer wegen bleef dit hetzelfde, echter bij het terugzetten van de vis bleek er nog een gewicht bij te zitten van ruim 2 kilo!!!! De uitslag: 1. Jos Vaessen 1.930 gram 42 vissen 2. Piet Cleven 1.900 gram 46 vissen 3. Heinz Henz 1.785 gram 54 vissen 4. Ger van Gisteren 1.730 gram 42 vissen 5. Bert Lemmens 1.295 gram 74 vissen