H.S.V. PEIJ-BOKAAL

Zondag, 21 juli 2019

Op zaterdag 20 juli jl. werd de 5e wedstrijd gevist op het Julianakanaal nabij de brug van Roosteren. In deze wedstrijd werd tevens gevist om de H.S.V. Peij-Bokaal. Vooraf aan de loting verwelkomde de voorzitter een drietal nieuwe wedstrijdvissers en wenste hen veel succes in het resterende deel van deze competitie. Bij de loting was het een van de nieuwelingen die plaats nam op de koppositie t.w. Huub Jongen. De staartpositie was voor Ger Havens. De oefensessie eerder in de week bracht een groot aantal voorns in de netten, derhalve waren de verwachtingen hoog gespannen. In het eerste gedeelte van de wedstrijd vielen de vangsten tegen, her en der werd er een voorntje gevangen en uiteraard grondels. In het tweede gedeelte werden er beduidend meer voorns gevangen, de dreiging van slechter weer was toen ook verdwenen, hetgeen een gunstige invloed had op de vangsten. De nieuwelingen allen met de feeder vingen een groot aantal grondels grondels, zodat een podiumplek niet haalbaar was. Bij de weging eindigde Jos Vaessen op de derde plaats met een gewicht van 850 gram en7 vissen. De tweede plaats was voor de verrassend goed vissende Piet Cleven, die uiteindelijk door pech de zege zag verdwijnen. Piet telde een gewicht van 1.255 gram en 18 vissen. De winnaar van deze wedstrijd werd Heinz Coonen met een gewicht van 1.480 gram en 11 vissen. Heinz wordt de trotse bezitter van de H.S.V. Peij-Bokaal.