H.S.V. BOKAAL

Zondag, 23 juni 2019

Op zaterdag 22 juni jl. werd de 4e wedstrijd gevist op het Julianakanaal bij de Mebin nabij brug Illikhoven. Deze wedstrijd stond eigenlijk gepland aan de rotonde Halve Maanweg, doch hier was de weg geblokkeerd door een oplegger, waarvan de chauffeur onvindbaar was. De inzet van zowel politie als handhaving heeft niet tot succes geleid. Bij de loting waren de goden Bert Lemmens en Har Vaessen gunstig gezind, ze mochten plaatsnemen op de staart- en koppositie. Vele toeschouwers, vooral buitenlandse chauffeurs kwamen een kijkje nemen naar onze verrichtingen. Tijdens de wedstrijd "regende" het grondels, ondanks de mooie weersomstandigheden. Her en der werd er ook baars en voorns gevangen, doch niet zoveel als gewenst werd. Veel scheepvaart en vaak sterke stroming waren ook debet hieraan. Bij de weging was het Heinz Henz die beslag legde op de 3e plaats met 16 vissen en een gewicht van 1.500 gram. Op de 2e plaats eindigde Ger van Gisteren met 53 vissen en een gewicht van 1.720 gram. De verdienstelijk winnaar werd Heinz Coonen met 40 vissen en een gewicht van 1.995 gram.