BESTUURSWEDSTRIJD

Zaterdag, 5 augustus 2017

Op zaterdag 5 augustus jl. werd de traditionele bestuurswedstrijd gevist op het Julianakanaal nabij de Mebin brug Illikhoven. De weersomstandigheden gedurende het eerste gedeelte van de wedstrijd waren dramatisch slecht. Paraplu's en regenkleding waren een must. Pierre Stijnen en Harrie Winteraeken namen plaats op de kop- en de staartpositie. Meteen na aanvang van de wedstrijd was het Ger van Gisteren die meteen een grote voorn ving, doch hij verzuimde om de vis in het leefnet te zetten. Harrie Winteraeken kon zijn draai in de eerste helft niet vinden, daar de vangsten summier waren. Halverwege de wedstrijd werd het bestuur getrakteerd op een lekker stukje Limburgse vlaai vanwege de 85ste verjaardag van Pierre Stijnen. Na de pauze werd de wedstrijd voortgezet en werd geprobeerd om de felbegeerde 1e plaats te veroveren. Piet Cleven eindigde op de 3e plaats met een gewicht van 315 gram en 21 vissen. De 2e plaats was voor Harrie Winteraken met 1.400 gram en 36 vissen. De verdiende winnaar werd Ger van Gisteren met een gewicht van 3.325 gram en 34 vissen.