3e COMPETITIEWEDSTRIJD

Zondag, 18 juni 2017

Op zaterdag 17 juni jl. werd de 3e competitiewedstrijd gevist op het Julianakanaal bij Leenaerts aan de sluis te Born. de animo voor de feeder was groot, 13 deelnemers gaven hier de voorkeur aan. Vijf wedstrijdvissers hanteerden de vaste stok. De gehele oever was bezet door wedstrijdvissers van onze vereniging, een geweldig mooie bezetting. De trainingssessies in de voorbije week hadden niet veel vis opgeleverd, enkele voorns en voor het merendeel grondels. Pierre Golsteijn en Frans Beckers namen bezit van de kop- en staartpositie. Van meet af aan werd het duidelijk dat het visvolk er weinig zin in had, daar er maar sporadisch een visje werd gevangen. De supporters hielden de vissers op de hoogte van de vangsten. Ger van Gisteren verspeelde tot tweemaal toe een grote vis vanwege de aanwezige plantengroei in het water op zijn stek. Veel wedstijdvissers maakte gedurende de wedstrijd een ommetje, hetgeen betekende dat de vangsten inderdaad tegenvielen. Bij de weging waren er een groot aantal die weinig of geen vis telden in hun leefnet. Bij de weging bleek nieuwkomer Ger Havens beslag te leggen op de 3e plaats met een gewicht van 220 gram en 3 vissen. Op de 2e plaats eindigde Harrie Winteraeken met een gewicht van 300 gram en 4 vissen. De winnaar van deze wedstrijd werd Ger van Gisteren met een gewicht van 450 gram en 6 vissen.